Polityka zwrotów na asgard.com.pl

FORMULARZ ZWROTU

kliknij i pobierz (formularz aktywny)

Na tej stronie znajdziesz niezbędne informacje o zwrotach. Dowiesz się, jak zrezygnować z zakupu, jak zapakować i odesłać zakupiony przedmiot do sprzedającego.


1. Warunki zwrotu – kto i kiedy może zwrócić przedmiot

A. Komu przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu

Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:
a) jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej
b) prowadzisz działalność gospodarczą i jako osoba fizyczna kupujesz przedmiot na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego[1].

[1] Dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych, zgodnie z art. 7aa. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego.

B. Sprzedający może odmówić prawa do zwrotu, gdy:

a) nie jest przedsiębiorcą – sprawdzisz to w ofercie, w części O sprzedającym

b) kupujesz produkt z ograniczonym prawem do zwrotu (zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38). W takim przypadku nie możesz odstąpić od umowy, jeśli:
sprzedający wyprodukował ten produkt na Twoje indywidualne zamówienie – zgodnie z otrzymanymi od Ciebie wytycznymi, np. koszulka z Twoim nadrukiem, pióro z grawerem.


2. Rezygnacja z zakupu – jakie masz możliwości

Jeśli kupisz , ale zmienisz zdanie i zechcesz zrezygnować z tego zakupu, możesz skorzystać z dwóch opcji.

A. Anulowanie zakupu

Dzięki opcji [anuluj zakup] możesz szybko zrezygnować z zamówienia, niezależnie od tego, czy zakup jest już opłacony, czy nie. Jeśli sprzedający udostępnia anulowanie zakupu, opcję znajdziesz w szczegółach swojego zakupu.

Zakupu nie anulujesz, gdy:
sprzedający zmienił status Twojego zamówienia na: W realizacji, Przygotowane do wysyłki lub Wysłane
sprzedający podał numer do śledzenia przesyłki
jeśli kupując prosisz o fakturę
kupujesz z konta firmowego.

Może się zdarzyć, że anulujesz zamówienie, ale sprzedający mimo wszystko zdąży nadać do Ciebie przesyłkę. Wówczas w Twoim zamówieniu zmieni się status przesyłki, możesz otrzymać również od sprzedającego powiadomienie o wysyłce. W takiej sytuacji skorzystaj z opcji zwrotu produktu opisanej poniżej.

B. Zwrot produktu

Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, skorzystaj z opcji [zwróć zakup].
Znajdziesz ją w szczegółach swojego zakupu. Opcję zobaczysz, gdy:
opłacisz swój zakup płatnością z góry, wybierzesz płatność za pobraniem lub płatność przy odbiorze osobistym
sprzedający dodał w zamówieniu numer do śledzenia przesyłki.

Z opcji skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki. Kliknij [zwróć zakup] i wypełnij Formularz zwrotu towaru – czyli oświadczenie o odstąpieniu od umowy.


3. Czas na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki

Gdy zwracasz towar, musisz poinformować o tym sprzedającego, a następnie nadać do niego przesyłkę zwrotną. Dowiedz się, jak to zrobić i ile masz na to czasu.

A. Poinformuj sprzedającego o zwrocie

Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie towaru. Sprzedający może wydłużyć ten termin.

Aby poinformować sprzedającego o zwrocie, wypełnij Formularz zwrotu towaru – znajdziesz go w opcjach przy wybranym zakupie, w zakładce Moje zakupy. W ten sposób sprzedający dostanie informację o Twojej rezygnacji. Nie musisz już wysyłać żadnych dodatkowych dokumentów, wiadomości, ani też potwierdzać zwrotu telefonicznie.

B. Ile masz czasu na nadanie przesyłki zwrotnej

Po wypełnieniu Formularza zwrotu towaru masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.


4. Sposób nadania przesyłki zwrotnej

A. Koszt nadania przesyłki zwrotnej

W przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu towaru, koszty odesłania przedmiotu do sprzedającego ponosi kupujący.


5. Pakowanie przesyłki zwrotnej

Jako nadawca przesyłki to Ty odpowiadasz za jej bezpieczne zapakowanie tak, aby dotarła do sprzedającego nieuszkodzona.

Każdy przewoźnik ma swoje instrukcje właściwego pakowania przesyłki. Zobaczysz je, gdy wybierzesz metodę dostawy i wyślesz Formularz zwrotu towaru. Koniecznie zapoznaj się z ich treścią, zanim nadasz swoją paczkę.

Przede wszystkim:
- odpowiednio zabezpiecz towar – wybierz opakowanie dostosowane do towaru, na przykład karton, foliopak, odpowiednie wypełnienie przesyłki itp.
- usuń starą etykietę
- nie przyklejaj etykiety na oryginalnym opakowaniu towaru, tylko na kartonie lub na materiale pakunkowym
- jeżeli zakupiony towar dotarł do Ciebie na palecie, również przygotuj przesyłkę zwrotną na palecie.

Jeśli do zakupionego przedmiotu sprzedający dołączył gratis, to należy go zwrócić razem z odsyłanym produktem/zamówieniem.

A. Uszkodzenie zwracanego towaru

Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu Twojej wpłaty, jeśli zwrócony towar:
- został przez Ciebie uszkodzony
- będzie nosić ślady użytkowania, które świadczą o tym, że towar był używany w większym stopniu/bardziej niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości – na przykład będzie brakowało elementów, widoczne będą ślady noszenia, metki zostaną oderwane, uszkodzone zostaną naklejki itp.

Przesyłka została uszkodzona lub zaginęła w transporcie:
- złóż reklamację do przewoźnika, w przypadku wysyłki na koszt własny


Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową

FORMULARZ REKLAMACJI

kliknij i pobierz (formularz aktywny)


Jeżeli chcesz złożyć reklamację na produkty zakupione w sklepie internetowym wypełnij poniższy formularz i wyślij na e-mail sklep@asgard.com.pl. Konsultant sklepu skontaktuje się z Tobą drogą mailową w ciągu kolejnych 48 godzin roboczych, podając indywidualny numer reklamacji i informując o dalszych krokach.

Prosimy nie wysyłać reklamowanych produktów bez wcześniejszego kontaktu.

Zgodnie z przepisami, w przypadku reklamacji towaru z tytułu niezgodności z umową, konsument powinien udostępnić sprzedającemu towar do naprawy lub wymiany. Nie oznacza to, że musi go odesłać. Sprzedający jest zobowiązany odebrać towar od kupującego na własny koszt.

Jeśli jednak produkt okaże się zgodny z umową (reklamacja nie zostanie uznana), to sprzedający może domagać się od kupującego zwrotu poniesionych kosztów – zarówno odbioru, jak też ewentualnego demontażu reklamowanego produktu. Ponadto odbiór takiego produktu leży wówczas po stronie kupującego. Oznacza to, że klient musi samodzielnie odebrać od sprzedającego zareklamowany wcześniej produkt lub zwrócić sprzedającemu koszty jego odesłania.


FORMULARZ ZWROTU

FORMULARZ REKLAMACJI